Łódzka Kolej Aglomeracyjna
15 czerwca 2014r. na tory województwa łódzkiego- z Łodzi Kaliskiej do Sieradza wyruszyły pierwsze pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Kolejne połączenie Łódź Widzew- Zgierz Spółka uruchomiła 1 września. Do końca 2014 roku oferta przewoźnika powiększona zostanie o kolejne relacje: Łódź Kaliska- Łowicz, Łódź Widzew- Koluszki oraz kolej obwodową na terenie Łodzi. W 2015 roku pociągi ŁKA wyruszą do Kutna.
Zaplanowana siatka połączeń zapewni skomunikowanie miast regionu z jej stolicą, jak i usprawni poruszanie się po samej Łodzi.
Do obsługi zaplanowanych połączeń Łódzka Kolej Aglomeracyjna zakupiła 20 dwuczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu FLIRT3, których producentem jest firma Stadler Polska. Pociągi reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. Wnętrza pojazdów są przestrzenne, klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nich monitory LCD, gniazdka elektryczne oraz kamery monitorujące. Pociągi zostały też wyposażone w przestronne toalety wraz
z przewijakami dziecięcymi, uchwyty na wózki oraz stojaki na rowery. Pojazdy będą utrzymywane przez producenta na nowoczesnym Zapleczu Technicznym.
Spółka wprowadziła również nowoczesny system sprzedaży umożlwiający zakup biletów w biletomatach znajdujących się w pociągach, poprzez terminale mobilne u kierowników, w kasach oraz przez Internet. ŁKA współpracuje również z innymi przewoźnikami na polu integracji taryfowej, czego efektem jest wprowadzony na terenie województwa łódzkiego Wspólny Bilet Aglomeracyjny.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna została powołana przez Samorząd Województwa Łódzkiego. Spółka realizuje projekt pn. ?Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej?, który jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.