Skip to contentSkip to main navigation Skip to footer

Podróż do wiedzy

Kapitał Ludzki

Kapitał Ludzki

EFS

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Człowiek – najlepsza inwestycja!


Za nami kolejny miesiąc realizacji projektu systemowego ?Lepszym być!?.

Przypomnijmy, iż jest to projekt skierowany do najmłodszych uczniów szkoły podstawowej, stawiający na rozwój i indywidualną pracę z uczniem. Zajęcia, realizowane w ramach projektu, z powodzeniem wpisały się w stały plan zajęć, a dzieci z każdym kolejnym tygodniem wykazują większe zainteresowanie oraz chęć uczestnictwa w spotkaniach.

W miesiącu październiku, zgodnie z założonym harmonogramem, każda z grup uczestniczyła w 4 zajęciach ze specjalistami. Uczniowie i uczennice klas I-III pracowali nad poprawną wymową, doskonalili technikę czytania i pisania, zgłębiali wiadomości matematyczne i przyrodnicze, a także kształtowali prawidłową postawę. W celu zapewnienia jak największej efektywności i jednocześnie atrakcyjnej formy nauczania, nauczyciele posługują się nie tylko ciekawymi i adekwatnymi do potrzeb pomocami dydaktycznymi zakupionymi ze środków Unii Europejskiej, ale również urozmaicają prowadzone zajęcia. Do nauki często wykorzystywane są formy zabawowe, które aktywizują dzieci oraz zachęcają je do pracy. Obserwacja uczniów i uczennic podczas zajęć pozwoliła zauważyć, iż uczestniczą one w zajęciach z uśmiechem i zapałem.

 

Pani Ewa Gapsa, spotykająca się w każdy czwartek z grupką miłośników matematyki i przyrody stwierdziła: ?Dzieci bardzo chętnie przychodzą na zajęcia. Najbardziej lubią poznawać przyrodę przez doświadczenia i matematykę przez zabawę?. I tak na przykład, dzieci uczęszczające na zajęcia matematyczno ? przyrodnicze już we wrześniu ?wyruszyły balonem? w świat przyrody, dowiedziały się jak rozmnażają się rośliny, a następnie założyły własną hodowlę rzeżuchy oraz wykrywały obecność tlenu w powietrzu.

Październik również owocował w ciekawe tematy zajęć. Dzieci uczyły się o właściwościach gazów, poznawały budowę termometru, obliczały amplitudę i średnią temperaturę powietrza oraz rozwiązywały łamigłówki matematyczne. Wiele tych zagadnień pokazywana jest w sposób praktyczny i doświadczalny, tak aby dzieci same mogły znaleźć analogię oraz formułować wnioski. Przed nami jeszcze wiele interesujących zajęć, które z pewnością pogłębią ciekawość poznawczą, zainteresowania oraz zdolności obserwacyjne uczniów, a może nawet pozwolą odkryć nowe pasje. Kolejne miesiące zajęć to rozwój dzieci oraz poszerzenie umiejętności, które najlepiej kształtować już od najmłodszych lat.

W listopadzie przyjrzymy się bliżej kolejnym zajęciom prowadzonym w ramach projektu i z przyjemnością przekażemy efekty pracy z dziećmi.

Back to top